Platformy strumieniowe oferują wiele opcji umieszczania reklam zarówno bezpośrednio w witrynach hostingowych, jak i partnerskich. Są to głównie formaty reklam wideo.

In-Stream. Te reklamy, które najczęściej widzimy przed odtworzeniem filmu, są w środku i na końcu. Istnieje format In-Stream bez możliwości pomijania, o długości 15-20 sekund, a także TrueView In-Stream z opcją pomijania po 5 sekundach oglądania. Reklamodawcy płacą za In-Stream tylko w przypadku pełnej kontroli (lub poza pewnym czasem trwania, gdy film jest naprawdę duży), a także podczas interakcji użytkownika z reklamą. To tak zwana reklama behawioralna.

Sugestie wideo, które pojawiają się w prawej kolumnie wraz z organicznym wydaniem podobnych klipów dają dodatkowe możliwości. Środki są pobierane za oglądanie przez użytkownika proponowanego filmu.

Krótkie filmy, trwające maksymalnie sześć sekund, służące zwiększeniu zasięgu i zwiększeniu rozpoznawalności reklamowanego produktu. Nie można ich przegapić. Opłata jest pobierana za oglądanie takiego filmu, a raczej za tysiąc wyświetleń.

Jak widać wymieniane sposoby działają inaczej niż reklama adwords opinie, o której są ugruntowane i ma swoje grono użytkowników stałych i wiernych.

Out-Stream. Specjalny format reklamy dla urządzeń mobilnych. Reklamy są wyświetlane w witrynach partnerskich i aplikacjach. Opłata za tysiąc wyświetleń jest pobierana w przypadkach, gdy ponad połowa powierzchni filmu znajdowała się w polu widzenia użytkownika przez nie mniej niż dwie sekundy.

Reklama wirusowa może przybierać różne formy: artykuły, wiadomości, filmy. Głównym celem reklamy wirusowej jest pobudzenie opinii publicznej. Na początku nie jest oczywiste, że oglądamy reklamy tak jak reklamy adsense Cennik jest dostosowany do specyfiki i nie nadwyręża bezpodstawnie budżetu kampanii.

Ten format naprawdę przyciąga uwagę i może przyciągnąć szeroką publiczność, ale co najważniejsze jest w tym przypadku, to aby nie przesadzać.

Nowoczesne wiadomości e-mail to dopracowany kanał marketingowy. Zasadniczo odbiorcy są starannie wybierani spośród tych, którzy wykazują zainteresowanie. Mogą to być uczestnicy podobnego wydarzenia gromadzącego dobrowolnych widzów lub słuchaczy. Reklamodawcy zbierają dane osobowe użytkowników, odbiorców, kupują bazy danych kontaktowych i za ich pomocą uruchamiają masowe mailingi. Jeśli mailing odbywa się z zaufanego źródła i jest dopracowany – styl, układ, ciekawy atrakcyjny tekst – istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten rodzaj reklamy przyciągnie lojalnych klientów.

Reklama na stronach tematycznych obejmuje z reguły witryny towarowe. Praca z nimi jest wygodna, ponieważ odbiorcy tych zasobów są niezwykle docelowi. Osoby korzystające z dowolnego agregatora nie należą już do zimnych klientów, ale wyrażają zainteresowanie zakupem produktu. Dlatego skuteczność reklamy wśród nich jest wyższa. Szczególnie wzrasta dzięki zastosowaniu technologii ukierunkowanej reklamy.

Osobną kategorią reklam dla profesjonalistów jest zautomatyzowany system zakupów reklam, który generuje wyświetlenia na podstawie zapotrzebowania każdego użytkownika na wiadomość. Jedną z technologii są aukcje w czasie rzeczywistym, podczas których reklamodawcy licytują za pojedynczy pokaz.

DSP Demand-side-platform. Są to platformy, z którymi współpracują reklamodawcy. Zapewniają dostęp do przestrzeni reklamowych.

DMP. Data management platform. Przechowują informacje o użytkownikach i dają DSP wgląd w zasoby, których odbiorców wybrać do kierowania.

SSP. Sell-side-platform. Reprezentują interesy witryn reklamowych. Podczas odwiedzania witryny przez użytkownika zainstalowany skrypt SSP natychmiast wysyła dane DSP, w których reklamodawcy oceniają przydatność reklam dla konkretnego użytkownika. Wielu reklamodawców, którzy uznali użytkownika za cel, staje do licytacji, w wyniku czego zwycięzca, który zaoferował najwyższą ofertę, wyświetla swoje reklamy.

Sieci CPA. W rzeczywistości są to giełdy, w których reklamodawca oferuje webmasterom promowanie swojego produktu za pomocą dostępnych dla nich środków, z pewnymi warunkami i ograniczeniami, czerpiąc część zysków z konwersji.

Właściciel produktu umieszcza na stronie informacje o promowanym produkcie lub usłudze i stawia warunki, na których jest gotowy do odbioru ruchu.
Webmasterzy gotowi dostarczać ruch na wyznaczonych warunkach akceptują ofertę i zapewniają przepływ użytkownikom docelowym.

Jak wybrać odpowiednią opcję reklamy w Internecie?
Bez wchodzenia w szczegóły można powiedzieć, że dwa podstawowe cele realizowane przez reklamodawców to:
– zwiększenie rozpoznawalności
– zwiększenie konwersji.

Jeśli wybrano pierwszy cel, należy wybrać takie formaty reklam, które zapewniają gwarantowany kontakt wizualny z użytkownikiem i nie wymagają interakcji. Aby zwiększyć rozpoznawalność, potrzebny jest format wygaszaczy wideo, których użytkownik nie może przewinąć, lub ukierunkowane reklamy z opłatą za liczbę wyświetleń.

Zwiększenie konwersji zapewnia terminowość reklamy i przemyślane możliwości interakcji. Baner z jasną propozycją, którą można łatwo kliknąć, po raz pierwszy i przejść do zoptymalizowanej, zwięzłej witryny o czasie ładowania krótszym niż sekunda, będzie doskonałym sposobem na zwiększenie konwersji.

Related Posts